Opakowanie produktu to sposób nie tylko na jego odpowiednie zabezpieczenie, ale również na wyróżnienie go na tle konkurencji. Właśnie dlatego tak wiele firm decyduje się obecnie na zakup unikatowych opakowań, które od razu przyciągają wzrok. Co ciekawego oferują producenci?
Jaki materiał na opakowanie produktu?
Do pakowania produktów stosowane są różne rodzaje materiałów o zróżnicowanych właściwościach. Na co warto zwrócić uwagę przy ich wyborze?
Przede wszystkim materiał opakowaniowy powinien uwzględniać specyfikę pakowanego przedmiotu. Trzeba wtedy uwzględnić jego wielkość oraz odpowiednie zabezpieczenie, by ochronić go przed uszkodzeniem w trakcie transportu i przechowywania.
Aktualnie do pakowania najczęściej używane są dwa rodzaje materiałów – tektury i kartony oraz tworzywa sztuczne w formie folii oraz sztywnych plastików. Stosowane są również szkło oraz materiały łączone, na przykład wykonane z tektury oraz z tworzyw.
Na szczególną uwagę zasługują materiały ekologiczne, czyli poddające się biodegradacji, w tym tektury i kartony, szkło, a także plastiki nadające się do recyklingu. Dzięki nim można budować pozytywny wizerunek firmy, która dba o środowisko naturalne.
Opakowanie produktów – gotowe czy na wymiar?
Obecnie producent opakowań może zaoferować swoim klientom opakowania w dwóch wariantach – gotowe oraz wykonane na wymiar.
Gotowe opakowania dostępne są najczęściej od ręki i mają bardzo atrakcyjne ceny. To między innymi różnego rodzaju pudełka kartonowe, worki foliowe, opakowania wyposażone w zamknięcia strunowe. Są one oferowane w wielu wielkościach, więc można bezpośrednio dopasować je do produktów.
Drugim rozwiązaniem jest kupienie opakowań wykonanych na wymiar. Wtedy są one projektowane specjalnie z myślą o konkretnym produkcie, aby zapewnić mu unikatowy wygląd oraz dodatkową ochronę, na przykład za pomocą specjalnych wkładek. To droższe rozwiązanie, niemniej jednak opakowanie będzie wtedy jedyne w swoim rodzaju i może również skuteczniej spełniać swoją funkcję przy nietypowych produktach.
Personalizacja opakowań produktów
Dodatkowo producent opakowań może zaoferować klientom usługę personalizacji opakowań. Polega ona na umieszczeniu na nich indywidualnych nadruków, na przykład w formie etykiet produktów czy też logo.
Personalizacja może odbywać się z wykorzystaniem różnych metod, na przykład przez nadruki bezpośrednio na foliach, kartonach czy tekturach. Stosowane są też inne techniki, na przykład jak kaszerowanie opakowań kartonowych, tworzenie obwolut.
Można też przygotować opakowania wyróżniające się niebanalnym wyglądem, na przykład wykonane na odblaskowych, holograficznych podłożach, z efektownym uszlachetnieniem z użyciem matowych lub błyszczących folii, złoceń.
Gdzie zamówić opakowania produktów?
Zarówno opakowania gotowe, jak i opakowania na wymiar można zakupić bezpośrednio u producenta tego typu wyrobów. Wtedy producent opakowań może zaoferować różne rodzaje opakowań gotowych lub może przygotować opakowanie odpowiadające w pełni oczekiwaniom klientów.
Teraz zamawianie opakowań jest bardzo łatwe i szybkie, ponieważ może ono odbywać się całkowicie przez internet. To wygodne rozwiązanie, biorąc pod uwagę możliwość porównania ze sobą wielu ofert i wybrania tej, która będzie najbardziej atrakcyjna i będzie również wyróżniała się korzystnymi cenami.
Więcej informacji dotyczących oferty producentów opakowań można znaleźć już teraz na ich stronach, gdzie dostępne są też często sklepy internetowe oraz przykładowe realizacje wykonane przez firmę.