• Home »
  • EkoMoto »
  • Hyundai: stabilizacja cen akumulatorów elektrycznych nastąpi po 2020 roku

Hyundai: stabilizacja cen akumulatorów elektrycznych nastąpi po 2020 roku

Hyundai: stabilizacja cen akumulatorów elektrycznych nastąpi po 2020 roku

Azjatycki koncern znany jest z działań na rzecz „zielonych” rozwiązań motoryzacyjnych. Jest m.in. członkiem porozumienia dalekowschodnich koncernów na rzeczy budowy infrastruktury do ładowania elektrycznych samochodów. Ma to wspomóc rozwój elektromobilności i sprawić, aby na drogach pojawiło się więcej pojazdów przyjaźniejszych naturze.

Hyundai: stabilizacja cen akumulatorów elektrycznych nastąpi po 2020 roku

Można powiedzieć, że motoryzacja zmienia podstawowe surowce w dużo droższy i bardziej złożony produkt końcowy. Jeżeli ceny pierwotnych materiałów rosną, naturalnym jest, że i produkt finalny będzie droższy. Właśnie to zjawisko widać na przykładzie podaży na kilka pierwiastków, w tym lit, krzem czy nikiel. Są to pierwiastki niezbędne w nowoczesnej technologii wytwarzania baterii do samochodów.

Hyundai jest wiodącym producentem samochodów i obawia się, że ceny baterii do roku 2020, kiedy mija termin wielu projektów związanych z elektromobilnością jak i ogólnie zieloną energią, nie zaczną spadać. Jest to związane z tym, że podaż na surowce nie będzie się obniżać, a drastycznie rosnąć. Opracowanych alternatyw nie zużywających złóż naturalnych (tak jak grafen ma być nadzieją w kwestii zamiennika węgla), póki co nie ma.

Surowce droższe niż platyna

Firma spodziewa się, biorąc pod uwagę, że coraz więcej koncernów włącza się do branży elektromobilności, że koszty tych surowców mogą wywindować do ceny platyny albo i wyżej. To nie będzie sprzyjało wymuszaniu niskiej ceny baterii, czyli finalnego towaru.

„Żaden składnik pod względem cen nie zmierza w kierunku obniżenia ceny”, powiedział w zeszłym tygodniu Reuterowi wiceprezes Hyundai Motor Lee Ki-sang. Analizy koncernu wydają się stać w sprzeczności z wieloma analizami, w których znaleźć można przewidywania spadku cen po 2020 roku. Bloomberg New Energy Finance przedstawiło niedawno raport, z którego wynika, że pakiety litowo-jonowe sprzedawane są w cenie 209$ za kWh, przy czym producenci aut płacą mniej, zaś producenci baterii więcej. W raporcie można też odnaleźć informację, jakoby najbliższe kilka lat przyniosło obniżki cen, a w roku 2025 cena miałaby spaść nawet do 100 dolarów za kilowatogodzinę. Zrównałoby to cenowo auta o zasięgu ponad 200 mil z autami o klasycznych silnikach.

Mimo swoich pesymistycznych prognoz, Hyundai planuje wdrożyć różnorodne technologie do „zielonych” aut, do wspomnianego roku 2025.

Dodatkową kwestią jest to, że niektóre pierwiastki wydobywane są w krajach o wątpliwej etyce politycznej, pozwalającej na wykorzystywanie pracy dzieci, czy pracę niewolniczą. Partnerstwo na rzecz zrównoważonego rozwoju, które tworzy 10 producentów samochodów utworzy oddzielny projekt, którego zadaniem będzie obserwacja i rozwiązywanie tego typu kwestii w procesie pozyskiwania surowców.

Odnawialni.com.pl/AC,
fot.:pixabay.com


Czytaj także:
Chiny pobiją USA w „bitwie” na rynek aut elektrycznych
Polfarmex inwestuje w stacje ładowania autobusów elektrycznych